TELEGRAAF: Test Zero Latency Virtual Reality - Zero Latency VR

TELEGRAAF: Test Zero Latency Virtual Reality

Vergeet bowlen. Vergeet lasergamen. Nu is er Zero Latency VR, een ultieme virtual reality (VR) belevenis, waarbij je je met maximaal acht spelers in een computerspel bevindt en vrij kunt rondlopen, elkaar kunt zien en samen de vijand moet bestrijden.

De eerste vestiging van het Australische concept opent op 6 februari zijn deuren in Rotterdam. Zero Latency VR is naar ons land gehaald door Vitas Kersbergen en Maarten Peelen. Nederland is het eenentwintigste land. Inmiddels zijn er 41 gamelocaties.

Tijdens de persdag werd er in de voormalige autogarage aan de Vierhavenstraat in Rotterdam nog flink getimmerd, maar de ruime gameroom lag er prima bij. De ruimte is op de muren en vloeren voorzien van speelse lijnen. Deze lijnen zorgen er voor dat de camera’s in de VR-bril de software precies laten weten waar de speler zich bevindt.

Na instructie, het omhangen van een rugzak met computer, het opzetten van de HP VR headset en het overhandigen van de indrukwekkende controller was het game on! Wij speelden Outbreak Origins, een shooteravontuur met ultra-realistisch bewegende zombies.

Zodra je één voor één de ruimte instapt, ben je direct in een andere wereld. De software zorgt ervoor dat je niet tegen muren of collega-shooters oploopt en na een paar minuten oefenen op de schietbaan mag je in de virtuele lift naar steeds wisselende omgevingen waarin de zombies (groot en klein, dun en dik) van alle kanten op je af komen.

Al commando’s schreeuwend vloog het half uur voorbij. De hilariteit na afloop was enorm. Mijn score minder. Ik was laatste…
Lenno van Dekken

PLUS
Hoogwaardige apparatuur. Soepel lopende software.
WAARDERING
★★★★★
PRIJS
€ 34 per game (1/2 uur)

Lees ook op Telegraaf.nl: www.telegraaf.nl/lifestyle/49602925/bowlen-is-uit-zombies-zijn-in